Gismo, a hős szörnyecske

Te élsz a lehetőségeiddel? Tudod-e, mi az az Alpaka?

2014. július 10. - Gismo8


...Ezt eredetileg 2013 Júniusában írtam...azóta itt pihent...most lett nálam is aktuális
...

surfing-alpaca-02.jpg

Az Alpaka egy jó pofa állat

Szóval: Te élsz a lehetőségeiddel, Will Hunting? (ha nem tudod ki Ő, később kiderül)

Én legtöbbször nem. De sosem tartottam ezt eget rengető problémának, tetszik tudni, mindaddig amíg nem feszélyez és nem kelt benned kellemetlen érzést, nincs baj. Nagyon fontos mindig mérlegre tenni mindent, amit egy-egy lehetőséggel nyerhetsz, és természetesen a másik oldalra tenni azt, amit veszíthetsz. Mert a lehetőség bizony nem csak pozitív hozammal jár, mindig le is kell mondanod valamiről, ami addig megvolt. Ha azonnal nem is, később mindenképpen. 

A lehetőség változással kecsegtet. Mindig.
A Te döntésed, hogy vállalod-e az árát, vagy sem.

Vannak olyan emberek, akik mindenbe fejest ugranak, meg vannak a magamfajták, akik végiggondolnak mindent alaposan. Én általánosítok. Elfogadtam, szembenéztem azzal, hogy én is ember vagyok, mint Te és mint bárki más.
Már tudom, hogy nem vagyok különb másoknál, már ami az alapprogramomat, az ösztöneimet, a vágyaimat, az álmaimat illeti és ennek megfelelően mint Te is a tökéletességtől messze állok és hibázok.
Egy dologra viszont nagyon odafigyeltem az utóbbi években: Hogy legyen kontrollom az önzésem fölött. Piszok nagy belső harc ez, de jó úton vagyok, egészséges tempóban haladok a terveimmel. És nekem ez a legfontosabb.

Szóval lehet az ember bevállalós és ugorhat fejest, úgy lehet gyorsan, nagyot szakítani, de persze ha mellé ugrasz, onnan lehet hatalmasat esni is. 
Én is estem már nagyot. Nehéz volt visszamászni, így már óvatosabb vagyok. Sokkal.

Na de most olyan lehetőségről akarok beszélni, ami Neked vagy akár nekem is megadatik, de nem élsz/élek vele.

Mi van akkor, ha olyan lehetőséged van, amiért más ölni tudna. Olyan, ami másoknak tényleg elérhetetlen álom csupán. Neked meg ott van a lábad előtt, esetleg meg is dolgoztál érte, de valami belső hang visszatart. Esetleg egyszerűen nincs kedved, nem akarod, valami miatt nem fűlik hozzá a fogad.

 

A kérdés: Tartozol-e bármivel is azoknak az embertársaidnak, akik mindent megadnának azért, hogy a helyedben lehessenek, mert nekik nem adatott meg a lehetőség?

 

Most Te vagy egyből rávágod, hogy NEM!...vagy elgondolkozol egy kicsit...
Én személy szerint nem tudom a választ. A túlcsorduló empátiám miatt azt mondom, igen, tartozol ennyivel másoknak. Másrészt, a belső késztetésed, belső hangod üzenetét, és annak kiszolgálását legalább ennyire fontosnak tartom.

Az egyik kedvenc filmem a Good Will Hunting.
Will története számomra a tökéletesen példázza a fentieket. Will egy zavarodott, fiatal zseni, aki nem tudja hova tenni magát és menekül mindennemű felelősség elől. Sean, a pszichológusa itt épp arra próbálja rávezetni, hogy ne pazarolja el a tehetségét:

Később Will legjobb barátja is elmondja mit gondol arról, ahogy Will éli és ahogy élni akarja az életét:

Kedvenc sorok:

"Nem...nem...nem..nem egy frászt! Nem Magadnak tartozol ezzel, nekem tartozol..."

"Én bármit odaadnék a tehetségedért, de az összes többi gyerek is..."

 

Ha nem láttad a filmet, nézd meg, nem lövöm le a végét. És azt sem tudom Neked megmondani, hogy mi a helyes döntés, vagy hogy van-e olyan egyáltalán. Nem tudok én semmit. :)

 

 Csak vársz és vársz, hogy jöjjön a hullám...

Bizony a lehetőség az olyan, hogy könnyen elillanhat. A szörfösöknél például egy verseny úgy néz ki, hogy a szörfös kimegy a nyílt vízre és várja a hullámokat. Figyeli őket, ahogy életre kelnek.
Jön az első. Úgy gondolja nem ez lesz az. Jön  a második, jobban néz ki, de még kivár. Jön a harmadik, az eddigi legnagyobb, de még ennél is jobbat szeretne. És ezután csak kisebb hullámok jönnek. Mi történt?
Elszalasztotta a tökéletes hullámot, mert jobbra várt. Van, hogy bejön, van hogy nem. Ez ilyen szerencsejáték.
Szóval nehéz ez.

De had mutassak valamit:

.

.

.

.

.

.

.

.

.


11744_594456267232281_102348735_n.jpg

Fuck Yeah! YOLO!

Persze, ha nem a szörfverseny megnyerése a fő cél....mindegy milyen a hullám. És amint látod a fenti képen, nem csak nagy hullámmal lehet maradandót alkotni. De ha jön a hullám, igenis meg kell lovagolni, már ha valami újat és nagyszerűt akarsz.


Jópofa állat az alpaka, mi?

:)

A bejegyzés trackback címe:

https://gismo8.blog.hu/api/trackback/id/tr325353691

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása