Gismo, a hős szörnyecske

X-Faktor: Ezért jelentkeztem

2014. szeptember 30. - Gismo8

 


Sokan kérdezik, sokan értetlenül állnak a dolog előtt, hogy mit keresek én az X-Faktor színpadán. Volt, aki azt mondta, többre tart engem, de volt aki nagyon örült és szerinte már régen ott lett volna a helyem. Munkám van, zenekarom van, tulajdonképpen az életem kerek, hisz azt csinálom, amit szeretek, úgy, ahogy szeretem, és (korlátok között ugyan, de) akkor, amikor szeretem. De akkor miért is döntöttem úgy, hogy szerencsét próbálok? Elmondom.

Amit rólam tudni érdemes az az, hogy nem hajt igazán a hírnév, a sztárság, és a csillogás. Ezek mind-mind csalogató dolgok, és bevallom, izgalmasnak tartom őket, de ugyanakkor számomra mind másodlagos hisz tudom, látom illúziók csupán.
Ami engem igazán hajt: a fejlődés és pozitívan hatni az emberekre. Ez egyfajta küldetéstudat, és már óvodás korom óta bennem volt, sokáig rejtegettem/elnyomtam, mert nem tudtam mit csináljak ezzel az érzéssel, de most már úgy vagyok vele, hogy kezdenem kell vele valamit, különben elmúlik fölöttem az élet úgy, hogy nem mertem  bevállalni önmagam és foglalkozni azzal, amit igazán fontosnak tartottam.

Szóval a hírnév, és az hogy engem sztárként kezeljenek, nem igazán hajt. Persze van bennem egy adag nárcizmus és exhibicionizmus, kár lenne ezt tagadni. Ám első körben akkor is emberekben és emberi értékekben gondolkodom, nálam ez az alap, erre épül minden. Az egyén körüli körítés maximum arra jó, hogy felkeltse a figyelmet és érdeklődést.
Talán eddig ezért sem indultam, mert ez egy komoly morális kérdés nálam. Pár éve még nem éreztem azt, hogy érett lennék, hogy kész lennék, vagy, hogy tudnék az éneklés mellé olyan értékeket és üzeneteket párosítani, amelyeknek másoknak is haszna van. Mert anélkül én úgy érzem, nincs értelme. Sem az éneklésnek, sem a zenének, meg úgy általában szinte semminek. Tudom-tudom, Idealista vagyok, de békülj ki ezzel, mert ez van. :)

 Xes.JPG
Azért egy kicsit csak összegizmóztam a dalt :)

Szóval akkor pontosan miért is jelentkeztem?
Mert számomra az X-Faktor lehetőség. Úgy gondolom, nem a nyeremény, vagy a verseny megnyerésével járó cím az, ami a legnagyobb nyereség. A materiális javakról mindig hangsúlyozom azt a véleményem, hogy a boldogsághoz épp elég annyi kacat, amit majd mellém temetnek a síromba. Az X-Faktor - ennek ellenére- a magamfajtának is lehetőség.

Lehetőség például a fejlődésre. Az első meghallgatás után felismertem, hogy az RTL stáb, a produkción dolgozó összes emberke vérprofi. És mire jó egy vérprofi gárda? Lehet tőlük tanulni. Sokat. Előadásmód, énektechnika, és még egy rakat csiszolásra váró kis érdességem. Fejlődni jó meg ugye jó, na. Én szeretek. :)

Lehetőség a világmegváltásra. Jó, ez így picit túlzásnak hat. De hidd el, megjártam a saját kis poklaimat az életben. És ahogy fentebb írtam, van bennem egy fajta kötelességtudat, hogy amin átmentem, és aki lettem, az jó példaként szolgáljon, inspiráljon, elgondolkodtasson, és egészséges irányba terelje azokat, akikben kérdések vetődnek fel, és nyitottak és befogadóak manapság nem megszokott megoldásokra és gondolatokra. A műsort az ország közel 1/5 nézi. Ez egy hatalmas szám. Eljutni ennyi emberhez hatalmas dolog. Ha csak pár emberre tudok pozitívan hatni, nekem már az is öröm. Az, hogy ki vagyok, és mit teszek az X-től független. Eddig is tettem a jót, ezután is fogom. Kicsiben is élvezem, és szeretem, így ha úgy tetszik, az X-Faktor ilyen szempontból "csak" egy szorzó. De határozottan azt látom, hogy az országban kellenek a pozitív példák, és dobáljatok meg kővel, de inkább az szeretnék lenni, mint rossz. Vállalom.

Az X-Faktor élmény is. Komfortzóna romboló vagyok. Mindig keresem az olyan szitukat, amikkel még nem találkoztam, amik odaállítanak a cápák fölé nyúló ugródeszkára, hogy tessék, mutasd meg ki vagy. Igaz a NeXt Day-el (zenekarom) már 1000+-os közönség előtt is játszottam minden nemű izgalom nélkül, de itt, kamerák, mentorok, meg égig érő közönség, ráadásul gitár és a bandám nélkül a színpadon, más dalát énekelve, bizony-bizony próbára lettem téve. És én szeretem a kihívásokat.



xes2.JPG
"But you only want what everybody else
Says you should want, you want"


De nem akarok a teljesen önzetlen szamaritánus szerepében tetszelegni. Nyilván vannak az X-Faktornak anyagi vonzatai/lehetőségei  is. De nálam az tényleg hátul kullog a sorban.Viszont tény az is, hogy rengeteg ötletem van, amikből a jövőben szeretnék párat meg is valósítani. Ezekhez az ismertség akár jól is jöhet, a kapcsolati tőke pedig ugye mindig jó. Mondjuk én nem vagyok az a nyomulós, nyalizós típus. Nem vagyok pusztán érdekből barátkozó sem. Meg vannak a terveim, s ha utam közben olyan emberekre lelek, akivel tudjuk segíteni egymást, és emberileg megtaláljuk a közös hangot, az nagyon jó, annál nem is kell több. De pusztán érdekből nekem nem megy. (a fene abba az erkölcsös nevelésembe Anyu&Apu! :) ) 
Az ötleteim X-Faktor nélkül is megvalósulnak majd, ezért is merem bátran állítani, hogy nem azért vagyok ott, hogy ezzel alapozzam meg a  jövőmet. Mert amúgy piszok makacs tudok lenni, ha világmegváltásról van szó ;)

Nagyon leegyszerűsítve: Ahogy mindig is, teszem, amiről úgy érzem, hogy jó. És most úgy éreztem, hogy az X-Faktor jó lesz, nekem is, és akár másoknak is. Ennél pedig nem kell több :)

A mentor körös produkció tőlem megtekinthető itt:
http://www.rtl.hu/rtlklub/xfaktor/2014/09/27/szabo-gyorgy-gizmo#

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gismo8.blog.hu/api/trackback/id/tr816740521

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása