Gismo, a hős szörnyecske

Így Válts Valóra Álmokat: Boldog Névnapot Apu!

2014. április 24. - Gismo8

 

Nagyszerű dolog, amikor az ember egy-egy álmát valóra tudja váltani, ennél már csak az felemelőbb (hozzáteszem: tovább tartó) érzés, amikor mások álmainak valóra váltásában segédkezel.
Az álmok fontosak.
Direkt nem célokról és tervekről beszélek. Az álom ugyanis valami sokkal eszenciálisabb, valami sokkal személyesebb, valami olyan megfoghatatlan dolog, amit körülragyog egy másra nem jellemző fény.
Talán kicsit elvont a leírás, de nehéz lenne máshogy megfogalmazni, mit is jelentenek Nekünk az álmok. Míg gőzerővel a saját álmaim megvalósításán dolgozom, rendkívüli szellemi táplálékkal szolgál néha megállni, és megkérdezni  a barátaimat, vagy akár teljesen idegeneket is, hogy milyen álmaik vannak.
Érdekel ugyanis.
Nagyon sokat mesél az emberről magáról és imádom hallgatni, ahogy az emberek az álmaikról mesélnek, néha kicsit félénken, de legtöbbször ragyogó szemmel. Szóval én gyakran megkérdezem az a körülöttem lévőket, hogy milyen álmaik vannak, mi az amit mindenképp valóra akarnak váltani az életben.

Amikor Édesapámat tavaly megkérdeztem, hogy mi volt a legnagyobb álma olyan idős korában, mint amennyi én vagyok, azt mondta, hogy válogatott focikapus akart lenni.  Ügyes kézilabda kapus volt, de egyszer meccs közben kiment a válla, visszarakták, persze visszaállt játszani (Olyan makacs, mint én :D),de nem kellett volna, mert a következő védésnél megint kiment a válla, és mái napig "kijárós".
Apu így nem lett válogatott focikapus. Most, 69 évesen, rossz vállal nem is sok rá az esély. (Amúgy nagyon fickós, szóval inkább csak a válla miatt! :))


aranycsapika.jpg
Gyerekként Apu példaképei voltak: Az ARANYCSAPAT

Én mindig törekszem mindenkinek segíteni, mindenkit inspirálni és ösztönözni arra, hogy ha van egy álma tegyen érte (próbáld ki, nagyon jó érzés), itt viszont azt éreztem, hogy megállt a tudomány. Jobban örültem volna, ha azt mondja: "Mindig is el akartam menni egy Föld körüli útra", vagy hogy "mindig is szerettem volna egy BMW-t", vagy bármi.
De Apu nem ilyen. (Már tudom, hogy kitől "örököltem"  a dolgokhoz való hozzáállásomat. :))
Szóval nagyon komoly fejtörést okozott, hogy hogyan fogok segíteni Neki elérni egy olyan álmot, ami tényleg elérhetetlennek tűnik.

A még beteljesítetlen álmok, amelyek még elérhetőnek ítéltetnek, hasznosak: mozgásban tartják az embert. De mi van azokkal, amikre tényleg nincs már esély? Az ember fogja magát és beletörődik...vagy...újraértelmezi. Az élet sokszor kompromisszumokra késztet. Az álmok terén is. Ebben az esetben én nem voltam hajlandó belenyugodni, és elfogadni, hogy Apuból, akinek annyi mindent köszönhetek nem lesz válogatott kapus, úgyhogy sajátos megoldást találtam ki.

Fontos megtanulnunk a meglévő eszközeinkből kihozni a maximumot. A kreativitás nem feltétlen valami teljesen új dolog kitalálását jelenti. Ha úgy alkalmazol két egyébként külön álló dolgot, ahogy előtte még nem tetted, és a két egyébként már létező dologból hozol ki valamit, ami előtte nem volt, az is a kreatív alkotás egy fajtája.
Apu, Válogatott kapus, Aranycsapat, ezeket forgattam a fejemben hosszú ideig, mígnem megjelent fejem fölött a jól ismert felvillanó kis lámpaégő.
Az évek alatt a zenekar mellett picit beletanultam a Photoshop használatába, én készítettem a lemezborítókat, a honlapunkat, rengeteg plakátot és sok-sok egyéb grafikai munkát is. Nem mondanám magam ügyesnek, de most nem is ez a lényeg. Legyen elég annyi, hogy Apuról találtam otthon egy fiatalkori bélyegképet. A többi pedig már azt hiszem egyértelmű, helyettem beszéljen a fenti kép egy picit másképp:


apu a kapus.jpg
Apu az ARANYCSAPATban, válogatott kapusként :)

Sok Boldog Névnapot Apu! Mondtam, hogy sosem késő álmokat valóra váltani! (Ezt üzenem MINDENKINEK!)

Az ARANYCSAPAT igazi kapusa a fekete párduc: Grosics Gyula, akinek egyébként a Wikipedia szerint a középső neve szintén György, Boldog Névnapot tehát Neki is! Véletlenül sem szeretném, ha bárki tiszteletlenségként kezelné a manipulált képet, csak szerettem volna Édesapám legnagyobb Álmát - ha kicsit sajátos módon is - de valóra tudom váltani. Emellett természetesen minden tiszteletem Grosics Úré, és jó egészséget kívánok Neki!!! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://gismo8.blog.hu/api/trackback/id/tr106081232

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása