Gismo, a hős szörnyecske

Az 5 legkedvencebb Szuperhősöm

2013. szeptember 18. - Gismo8

Ma reggel megint öngyilkossági kísérleten kaptam rajta az én kedves kis, használtan 14.000 Ft-ért vásárolt biciklimet. Valamivel mindig megviccel az öreg, most a hátsó sárhányó szakadt le, oly módon, hogy a sárhányó lemeze eltört, befele fordult, s mint egy jó ekekapa szántotta fel a már egyébként is szétkultivált hátsógumimat.
Fejem vakargatása és szemöldököm homloktetőig húzása közben, megint feltettem magamnak a kérdést:

MI A TÖKÖT KERESEK ÉN ITT? 

Mármint, persze ez csak amolyan költői kérdés. Nyilván tudom, hogy az álmom az, hogy mindig bütyköljem ezt a kis szerencsétlen biciklit, aki megsínyli, hogy hordja a s***em mindenfelé.
De nem...most komolyan. Csípném, ha tudnék repülni. Igaz, tériszonyom van, de megoldanám azt hiszem...csukott szemmel repülnék. :D
Szóval lennék SZUPERHŐS. Úgy döntöttem, összeállítom a saját kis toplistámat, hogy ki a kedvenc 5 szuperhősöm. Tehát:

5. Son Goku

goku.jpg

Mint sokunknak az én generációmból Son Goku meghatározó szerepeket játszott életünkben minden hétköznap délután 3 körül a Gyerekklubban. A Dragon Ball sorozatokban kölyök korától végigkísértük fejlődését és harcait.
Ami miatt szerettem: 100% jó. Önfeláldozó, többször feláldozta saját életét másokért. Folyamatosan edzette, fejlesztette magát. Imádott enni :D. Naivan hisz a jóban, mindig pozitív.  Son Goku a tökéletes példája annak, hogy mindig van hova fejlődni. Az univerzum legkitartóbb harcosa. 


4. Thor

thor.jpg


Az elkényeztetett villámisten Asgardból, hatalmas egoval. Én leginkább az új keletű Chris Hemsworth által alakított figurára alapozom mindazt, amit írok, nézzétek el nekem.  (Nem vagyok nagy képregényes). Őszintén, egy arrogáns, beképzelt majomnak tartom. Viszont a kalapácsa (Möjmöj, vagy mi  Mjölnir?!) az a legkúlab Szuperhős kiegészítő az egész superhero égiszen. Kéne nekem is, egyedül befejezném a 4-es metrót meg Debrecenben a kettes villamost 3-4 nap alatt, de csak mert kaja után két órás szieszta mellett vagyok csak hajlandó dolgozni.
Amiért végül is szeretem: Nem tudom miért. talán pont az arroganciája mellé állított kontraszt, hogy mégis csak jó és az emberek megmentésére siet, talán ez az amiért mégis szerethető.


3. Batman

batman.jpg
Batman nagyon sokáig a kedvenc szuperhősöm volt. Teljesen mindegy melyik filmben ki játszotta, maga a karakter az ami magával ragadott. Talán a legmeggyötörtebb hősök egyike, gyerekként elveszíti szüleit és milliárdok szakadnak a nyakába. Felnőttként elhatározza, hogy Gotham városát megtisztítja a rossz fiúktól.

Amiért szeretem az az, hogy ember. Olyan mint te meg én:sebezhető. Annak ellenére, hogy milliárdos, jóképű és mindene megvan kockára teszi életét másokért, sokkal nagyobb rizikót vállalva mint mondjuk Superman, vagy Thor, vagy bárki, hisz ő a világunkban HALANDÓ, nem isten, nem idegen, nem mutáns és nem valami kísérlet eredménye, nincs szuperereje. Emberi mivolta emeli ki őt a rengeteg hős közül.
Az új Nolan filmekben Christian Bale alakításában ez az emberi tényező még nagyobb hangsúlyt kapott, mint korábban bármikor, ezért is olyan iszonyatosan jók az új Batman filmek. Batman esendősége közelebb hozza őt hozzánk. Batman minden idők egyik legbátrabb szuperhőse.

2. Iron Man

Iman.jpg

"Á, zseni vagyok, milliárdos, playboy és emberbarát." Így mutatkozik be Vasember Amerika kapitánynak a Bosszúállók című filmben. Tökéletes jellemzés. Ahogy megismertem, Batman lejjebb csúszott a listámon. Szintén ember, szintén milliárdos, szintén kockára teszi az életét másokért. Viszont természetben nagyon különbözik Batmantől. Míg Batman egy introvertált, titokzatos, sötétség szülte figura, addig Vasember egy extrovertált ripacs, aki határozottan a színpadi fények szülötte. Ami miatt igazán szeretem az az ironikus, éles eszű, szurkálódó humora, amit Robert Downey Jr. arcjátéka/színészi játéka utánozhatatlanná tesz. Egyszerűen zseniális figura. Egoja ugyanúgy hatalmas, mint Thoré, a kritikát mégis jobban kezeli, vagyis általában elmésen visszavág, míg Thor sértődötten dühöng és fitogtatja isteni erejét. Intelligenciája tehát itt is megmutatkozik. Nem is tudok többet írni róla. Értelmetlen Ő a best...vagyis csak majdnem... :)

 

Na de akkor ki áll a dobogó legfelső fokán? Egy igazi, nem kitalált, hús-vér szuperhős. A becsület a törődés és az önfeláldozás és a kitartás mintaképe. Szóval ha nem ismernéd...

 


1. Szuperfater

Apukám. Mert amúgy, így hívom. Mert így kedves, és egyébként is, az inkognitóra nagyon ügyelni kell ugye. Szóval Apukám, dehogy hogy tudja Ő a második fokra Vasembert és még lejebb a többieket? Nos humora minimum olyan mint Robert Downey Jr-é. Néha a semmiből olyan poént ver, hogy leesek a székről. De ugye ez még nem emeli szuperhősi szintre. Szóval had meséljek kicsit Apuról.
Apu 68 éves, de néha olyan elmésen be tud oltani, hogy nyekkeni nem tudok, szóval vág az esze. 2006-ban újjászületett (vele együtt mi is) Egy koszorúér műtét alkalmával ugyanis újra kellett éleszteni. Akkor öt eret kellet áthidalni a szíve körül, hogy minden jól működjön. A lábából vettek hozzá eret, mégis úgy sprintel mint Usain Bolt 200-on ha az általa gondozott méhcsaládok közül az egyik épp nincs a legjobb hangulatában és kergetőzni van kedvük az aranyoskáknak.  Szívműtét ide vagy oda, Szuperfater 30-40 kilós kaptárakat is dobál, ha épp nincs segítség és heteket képes kint aludni az erdőben a méhek mellett egy szintén kemény harcosként elkönyvelhető tizeniksz éves Fiat Puntoban. Hát hogy is mondjam, nem az az 5* wellness téma. Még sincs egy szava sem soha. Nem panaszkodik, pedig lenne mire. Emellett néha súlyzózik velem, gerinctornázik és télen szobabiciklizik is serényen, mert tudja, hogy nincs megállás, és az egészség kulcsfontosságú egy szuperhősnek.
Megy, küzd, csinálja. Anyuért, Értem, Magáért, és másokért is.
Ha ez minden nem lenne elég, akkora szíve van, hogy az enyém kétszer belefér, pedig az enyém se kismiska. Ha nincs semmije azt is odaadja.


IMG_2573 (1364 x 859).jpg
Szuperapukám és segítője, Szuperanyukám

Tudod mitől nagyszerű egy szuperhős? Hogy mitől szuper? Nem a lézerszem, nem az erő, a repülés képessége, vagy az egyébként legtöbbször ízléstelen kosztüm...ezek mind csak parasztvakító eszközök, mert amilyen vakok vagyunk mi egyébként oda se figyelnénk rájuk.
Úgy gondolom Ők igazából attól szuperek, hogy lényüket egy magasabb rendű célnak szentelik.

"Egy jó harcos nem tökéletes, nem győz mindig, nem sérthetetlen.. A jó harcos nagyon is sebezhető.. Ez teszi igazán bátorrá!" Dan Millman

Minden szuperhős-történetben van egy mélypont, egy rész ahol a hősünk padlóra kerül, elgyengül. Általában ilyenkor mutatkozik meg az igazi nagyságuk, a felállás képessége.
Apuhoz múlt hét pénteken mentőt kellett hívni. Nem volt ereje elmenni orvoshoz, fulladozott. Anyu sírva hívott, hogy siessek haza Debrecenből én meg mindent eldobva természetesen rohantam, ahogy tudtam. Mint utóbb kiderült két oldali tüdőgyulladás kényszerítette térdre Aput. Napi 10 szuri + oxigén palack és egy hét a kórházban. 
2013-09-14_11-51-08_786 (1) (728 x 1199).jpg

"Minden OK - Apu, Én, meg egy hobbibúvár elefánt elhagyott oxigénpalackja"

Lélekjelenlét. Egy másik olyan szuperhős "képesség", ami nem látszik ugyan és tudomást sem veszünk róla. De nélkülözhetetlen, ha esetleg Te is azt fontolgatod, hogy szuperhős leszel. Vasárnap apu szobatársa meghalt. Apu erre ledobta az oxigént és kiszaladt a nővérekért, hogy baj van. Kisvártatva jött az orvos és az újraélesztő brigád, majd másfél óra alatt visszahozták a kisöreget a túlvilági kirándulásról.
Apu életet mentett. Még legyengülve, betegen is volt benne annyi, hogy épp eleget tegyen. Iszonyatosan büszke vagyok Rá. Számomra eddig is Ő volt a legnagyobb Szuperhős, most meg aztán...
Egyszerűen büszke vagyok. Büszke vagyok, hogy a fia lehetek. Ennél többet nem is tudok elmondani. Innen is jobbulást kívánok Neki, aztán ha hazaengedik megiszunk egy jó keceli szárazat a kisöreg egészségére, akinek szintén jobbulást kívánok és remélem minden rendben lesz Vele is.

És míg még el nem felejtem: Köszönet a háziorvosunknak (Tamás), a mentőknek és a berettyóújfalui kórház dolgozóinak, hogy Aput rendbe hozzák, mert igen...a szuperhősöknek is elkél néha a segítség.
Jobbulást Apu! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://gismo8.blog.hu/api/trackback/id/tr485466607

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása