Gismo, a hős szörnyecske

Ne tedd, ami helyes!

2013. október 01. - Gismo8

Vagy inkább: Tedd, ami nem helyes, így talán "magyarabb".

Jó mi?

Tudod mit? Komolyan gondolom. Nem vagy tökéletes. Nem lehetsz makulátlan. Vannak szentek, igen, de ez most nem az a story.

Azon töprengtem, hogy ha a szívem meg az agyam egy szobában lennének, valószínűleg a másodperceim is meg lennének számlálva, és hogy nem véletlen az, hogy relatíve távol vannak egymástól. Másrészt viszont, ez a távolság lehet az oka annak a kommunikációs zavarnak is, ami miatt annyiszor kerülünk iszonyatosan kellemetlen helyzetbe. De egy dolgot meg kell érteni: Mindegy melyikükre hallgatsz, döntésednek ára van.

Amit általánosságban tudnod kell a két „jótevődről”:

A szíved be fog csapni. Ezt már most mondom. Mert csalfa. Nem rosszindulatú. Nem akar Ő rosszat se Neked, se Másnak. Egyszerűen ilyen a természete. Hírből sem ismeri a szabályokat, nem is érdekli Őt egyik sem.

Az eszed? Ó hát ő nagyon bölcs. Általában igaza van. Szintén nem rosszindulatú alapjáraton. Sőt, valójában, Ő az, aki mindig csak jót akar. De könyvekből ismeri csak a boldogság fogalmát. 


fig 1. Ez itt az agya. Benne vannak a dolgok, amik miatt érdemes élni.
fig2. Ez itt a szíved. Benne vannak a dolgok, amikért érdemes meghalni.

Téged, mint lényt viszont a boldogság éltet. Az visz előre, azt hajtod, és az hajt téged. Hiszel benne. Vagyis hinned kell, különben úgy élsz, hogy nem élsz. (:D) Ez lehet az érzelmi kóma állapota. (most fedeztem fel, ez egy ismeretlen eredetű betegség, és majd rólam nevezik el, ha csak valamelyik pszichológus nem volt nálam gyorsabb és már felfedezte - tuti, hogy volt nálam gyorsabb :/ :) )  Mindegy végül is, mert szerintem csak elméletben létezik. Tetszik vagy sem, Téged is a boldogság tart igazán életben, vagyis olyan minőségben, hogy azért érdemes legyen élni. Punktum. Kezdhetsz hisztizni, panaszleveleket viszont nem kérek, mert nincs időm rá elolvasni.

Én egész életemben a szívemre hallgattam. 
Én a fél életemet szenvedéssel töltöttem.
Én a fél életemet boldogságban éltem.
Mind három állítás igaz.

Hallgass a szívedre! Ne légy hülye!
A fenti kettőből az esetek 90%-ában ha az egyikre törekszel, azzal azonnal kizárod a másikat. Orális szex, vagy más néven szopás, de ez van.

Az egyik jó barátom szinte éles ellentéte annak, amilyen én vagyok: realista, racionalista gondolkodás jellemzi. Erre én is képes vagyok, a különbség kettőnk között az, hogy Ő ezeknek megfelelően dönt szinte mindig, én viszont sokkal kevesebbszer.  Pontosan ismeri a szív gyengeségeit és ennek köszönhetően biztosan rengeteg fejtörést, energiát, fájdalmat megspórolt már magának. De persze a másik oldal: rengeteg örömöt is, bár ezt Ő szerintem sosem vallaná be magának, ahhoz túl büszke. Jól van, kerek az élete, jól is van ez így.

Szóval úgy is lehet. De köszi, nem.
Nekem több kell. Élvezem és kész. Álmodozó vagyok és az is maradok, "míg bolond szívem bírja". Mert olyan dolgokról tudnék neked mesélni úgy, hogy könnyes szemmel azt mondanád, hogy ilyen nincs.
Pedig de. És ez egy csodálatos érzés.

Szóval ne tedd, ami helyes - tedd, ami nem helyes, így kezdtem. Ha félre mersz érteni, vess magadra (nem erkölcstelenségre és mások kihasználására, taposására akarlak buzdítani). Minden belső harcnak (szív vs. ész) van egy ideiglenes győztese. Te, mint egész viszont, mindenképpen nyersz, ezt jó, ha tudod. Te döntöd el, hogy Neked hogy jó, hogy Te hogy szeretnéd, melyikkőjükre hallgatsz. Nem állítom, hogy az, ahogy én gondolkodom, ahogy én hozok döntéseket, az a jó. Baromság lenne. De én így szeretem.

Azért lett ez a poszt címe, mert azt viszont bizton állítom, hogy minden szíved szaván hozott döntésed olyan dolgokra tanít meg, amiket más nem fog tudni. Mindegy, hogy hány hollywoodi filmet nézel meg, mindegy, hogy mennyire próbálsz mások hibáiból tanulni, vagy, hogy mennyire vagy elővigyázatos, a saját fájdalmadnál nincs jobb tanítód, ahogy a saját vágyaid beteljesülésénél sincs nagyobb örömöd. 

http://25.media.tumblr.com/tumblr_lv2dgzG5Af1qmtxhro1_500.jpg
"Utálom, amikor miattad néznek hülyének!"

Én azt vallom, hogy igenis kell a szívedre hallgatni. Mindenkinél más a tűrőképesség, hogy meddig lehet. Én kitoltam a végletekig sokszor. Ohhh...hát és nehéz így az élet. Kurva nehéz. Nem tagadom. De nem cserélném el. Tényleg nem. Ahogy nem csinálnék vissza semmit sem, nem csinálnék máshogy semmit amit eddig életemben tettem. Dolgok vannak amiket bánok, amikre nem vagyok büszke, de pont amiatt, hogy már megtettem, szinte már biztos, hogy nem követem el még egyszer, ha csak nem akarom.

Visszatérve, én azt mondom: hallgass a szívedre, amikor csak teheted. Nem, nem mindig, mert kicsinálod magad, meg mert kicsinálsz másokat is. De! Nem nyomhatod el Őt örökké. Újra és újra térdre fog kényszeríteni ha nem engedsz Neki is teret, hogy kiteljesedhessen. Ez biztos. Mert hiába az ész és a döntései. Hiába Ő a nagyhatalom, Téged a szív mindig is manipulálni fog, és egy egy gyenge pillanatodat kihasználva a padlóra dob.

Itt most nem csak szerelemről van szó. Magáról a vágyról. Mindegy, hogy mire vágysz, hogy egy új autóra, házra, családra. sikerre, hírnévre, nőkre, férfiakra...mindegy, egy kutya.



"Ha szíved és eszed megütközik, hallgass a szívedre."

Buddha szerint, hogy az igazi boldogság kulcsa, vágyakozásunk felszámolása. Magyarul, ha nem vágysz semmire, akkor vagy boldog. Kétségeim vannak afelől, hogy egy halandónak ez lehetséges-e. Rengeteg erőfeszítéssel, sok gondolkodással eltöltött idővel talán igen. De mivel ciklikus lénynek tekintem magunkat, szerintem hosszútávon ez sem tartható. Mindenesetre Nekem, akit ennyire hajtanak a vágyak, egyelőre elképzelhetetlen. És bár tisztában vagyok vele, hogy az én utamon legalább annyi a szenvedés mint a boldogság, és hogy az emódon nyert boldogságom mindig ideiglenes is csak, egyelőre így szeretem, mert intenzív, mert mozgásban tart és mert van miről mesélnem. :)

Vannak mindenféle tézisek, valakinek ez jön be, valakinek az. Én azért írom le, hogy ne félj és merj! Látod, még mindig élek. Ráadásul most épp nagyon boldogan!

.)

(Kis kiegészítés: Baromság lenne mindig minden helyzetben a szívedre hallgatni. És baromság mindig minden helyzetben az eszedre is. Nincs univerzális recept. Életed egyes területein jó ha észnél vagy. Másoknál viszont minden csodát kizársz, ha az eszedre hallgatsz. Bárhogy döntesz tényleg mindenképpen nyersz. Csak arra figyelj, hogy a másik oldalon ne veszíts túl sokat is egyben.)

A bejegyzés trackback címe:

https://gismo8.blog.hu/api/trackback/id/tr705374513

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása