Gismo, a hős szörnyecske

2014: A Te Éved - Vagy Te is félsz?

2014. január 02. - Gismo8

2014. A Te éved. Mert 2013 annyira szar volt, hogy namég, ugye?
Te is félsz, hogy mit tartogat számodra ez az év?

Megszámlálhatatlan embertől hallottam az utóbbi napokban, hogy életük legrosszabb éve volt a 2013-as, és hogy most már igazán jöhetne egy jó év, mert elegük van.
Aztán az jutott az eszembe, hogy én szinte minden év végén azt mondtam, hogy na ez egy szar év volt.2010-ben emiatt, 2011-ben amiatt, 2012-ben meg megint más miatt.

Kivéve 2013-at. Nem voltam ugyanis hajlandó leszarozni azt az évet, ami igaz, hogy talán eddigi életem legembertpróbálóbb éve volt, de a másik oldalon: annyit is tett hozzám (a személyiségem fejlődéséhez) mint eddig még egyik sem. És ez az, ami igazán számít.

Szóval ez is nézőpont kérdése:
Ha akarom ilyen volt 2013:

  • Elveszítettem a lányt, akivel elképzeltem az egész életem, és vele a családom egy felét is
  • Nem sikerült feljebb lépnem a cégnél
  • Még mindig nincs autóm lakásról meg még álmodni sem merek
  • Alig volt időm a barátokra és a zenekaromra na meg éneklésre
  • Nincs senkim
  • Nem váltottam meg a világot

De nem akarom. Sokkal szívesebben emlékszem így vissza 2013-ra minden rossz/negatív történés ellenére:

  • Egészségesen zártam le egy rossz kapcsolatot
  • Rengeteg lépést tettem meg, sokat tanultam és fejlődtem, hogy egy nap kiváló vezető lehessek
  • Még mindig van két jól működő lábam, amik autó helyett cipelnek  :D
  • Sokat dolgoztam, és sok mindent sikerült elindítani, például ezt a blogot is, ami engem is és másokat is inspirál
  • Életemben először boldog vagyok egyedül is
  • Sikerült életem legjobb fizikumát összehozni, fittebb lettem, mint valaha. Sokakat inspiráltam ezzel, és       aminek kiváltképp örülök, hogy a szüleimet is sikerült mozgásra bírnom
  • Megerősítettem a kapcsolatom a szüleimmel
  • A világot ugyan nem váltottam meg, de a környezetemben igenis sok jót tettem
  • Elkezdtem önkénteskedni – És rájöttem mennyire jó érzés jót tenni
  • Magabiztossá váltam
  • Vettem egy Ukulelét :)
  • stb.

És még sorolhatnám. De tényleg. És míg régebben, tuti az első jellemzést használtam volna 2013-rA, ma már nem teszem. Miért? Csak. :)

Egyébként a kínai naptár szerint 2014 a ló éve (január 31-től hogy pontos legyek), és azt mondják, hogy a lehetőségek éve lesz és hogy mindenkire sok jó vár. Ezen kicsit elgondolkodtam…

2014.jpg

Nem vagyok jós, jósnő meg főleg nem (:D), de egyet biztosan tudok. 2014 semmivel sem lesz különb az eddig megélt/túlélt éveidnél, abban a tekintetben, hogy megint egy halom megoldandó feladat, gond, kihívás, megpróbáltatás vár Rád. Ezt el kell fogadni. Az élet csupa fent és lent, ezt mind tudjuk. Ez így volt 2013-ban is, így lesz idén is és természetesen jövőre is. De ettől még 2014 igenis lehet a Te éved!

Hogy engem mi érdekel 2014-ben?
Hogy hol tudok hozzátenni valami jót a világhoz. Hogy mennyit tudok emelni a léceimen, amiket tavaly megugrottam. Izgatottan várom az újabbnál újabb szív és fejtörést kiváltó/okozó történéseket. 
És amit a legjobban várok  –bár tudom fura- : a bukások. 
A bukások.  A dolgok, amik nem sikerülnek majd, és fel kell állni.
Tudom, hogy ez baromságnak hangzik, de minthogy bukásból tavaly is kijutott szép számmal és nehéz volt őket megfelelően kezelni, muszáj voltam kicsit végiggondolni, körbejárni a bukások szerepét az életemben.
Nagyon érdekes dolog, hogy a bukásaink egyéni sikertörténeteink talán legfontosabb mérföldkövei. (csak utána kell nézni a köztudatban is sikeresként emlegetett emberek életútjának)
Ezek azok a pontok az életünkben, amikből életre szóló tanulságot/tapasztalatot gyűjthetünk, ha az önsajnálatunkat sikerül a lehető legrövidebb idő alatt eltemetni.
A bukás tehát lehetőség tanulásra.
A bukásaid mentén nem csak tanulhatsz, de jobban megismerhet magad, egy teljesebb képet kaphatsz arról, ki is vagy valójában, hisz ilyenkor elég érzékenyek és őszinték vagyunk önmagukhoz.
A bukás tehát lehetőség az önismereted új szintre emelésére.
Ha elbuktál két dolgot tehetsz: emelt fővel veszítesz és vállalod a döntéseid és tetteid következményeit és azt, aki Te vagy, vagy kifogásokat keresel és próbálod megmagyarázni a világnak, hogy nem a te hibád. Morálisan természetesen az első a követendő példa.
A bukás tehát lehetőség a példamutatásra.
Ami a bukásod utáni jövődet illeti, megint csak két opciód van: Felállsz és mész tovább, tanulva az eddigiekből, vagy feladod és csinálsz mást. Hogy mit kell feladni, mi az amiért nem érdemes tovább küzdeni, az mindig a Te döntésed, és nem mondom hogy mindig mindenért vérre menő harcot kell vívni, de ha úgy döntesz nem adod fel, és csinálod tovább, a végén elér(het)ed a célod.
A bukás tehát lehetőség a bizonyításra.

Bukás = Lehetőség

Ha mindent egybevetünk a bukás nem más, mint lehetőség. Tanulni, megismerni önmagad, példát mutatni, bizonyítani, megerősödni, elszántabbá válni, stb.  A bukásaid talán épp a későbbi sikereid alapjait képezik majd, sosem tudni. És ha így gondolsz rájuk és tudatosan kezeled őket, nemhogy nem kell félned tőlük, de sokkal, de sokkal nagyobb hasznot húzhatsz belőlük, mint a könnyen jött sikereiddel. Ez biztos.
Én ezért nem félek 2014-től. És olyan izgatottsággal várom, hogy mikor és miért nem jönnek össze a dolgaim, mint egy 6 éves kissrác a karácsonyi ajándékot, aki hisz abban, hogy megkapja amit szeretett volna, hisz jó volt.
Hiszek a bukás emberformáló, tudatébresztő erejében, és hiszek benne, hogy már megfelelően tudom Őket kezelni.

Szóval amellett, hogy azt kívánom mindenkinek, hogy legyen a legboldogabb az Új Éve, azt is szeretném, hogy ha mindenki tudatosítaná, hogy a boldogság nem egyenlő a gondtalansággal. Hogy a gondok nem egyenlők a tragédiával. És hogy a tragédiák sem egyenlők a végzetünkkel.
2014-ben ugyanaz lesz, mint minden évben. Nevetés, harag, győzelmek, veszteség, öröm és fájdalom, kihívások, rutin feladatok, nem várt sikerek, kiszámítható csalódások, és kiszámítható sikerek is a nem várt csalódások mellett. Mert az élet ilyen, és így kerek.  Az, aki ezt elfogadja, annak 2014 csodálatos év lesz. Egy év tele lehetőségekkel. 
Lehetőségekkel jobbnak lenni, jobbá válni.
Nem kell félni. Menni kell és csinálni kell, meg néha megállni és gondolkodni kicsit. Ez a kulcs. A többi csak csacsogás. fecsegés. locsogás.

Mindig mindenki boldog, sikerekben gazdag új évet kíván, én most inkább csak szívből kívánom minden ismerősömnek, a szeretteimnek, a barátaimnak, az olvasóimnak, hogy 2014 év végén majd visszanézve mondják azt: Igen, ez egy jó év volt. :)
Legyen 2014 a Te éved!
És NE félj!

B.Ú.É.K!
Gismo

A bejegyzés trackback címe:

https://gismo8.blog.hu/api/trackback/id/tr905721690

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása