Gismo, a hős szörnyecske

Meghalt a kapitányom, de tanultam Tőle

2014. augusztus 14. - Gismo8

 


Én imádom a jó humorú filmeket, szeretem az akció dús történeteket a mozivásznon, még a thriller és horror hátborzongató jeleneteit is tudom furcsamód élvezni. De a legjobban talán mégis az elgondolkodtató, pozitív és hasznos üzenetekkel teli filmeket szeretem.

Azon a napon, amikor épp egy álmom vált valóra, és élőben hallhattam gyerekkorom meghatározó zenekarát, egy másik álmom, hogy egy nap megiszok egy italt az egyik kedvenc színészemmel, elérhetetlenné vált.
Robin Williams meghalt. Nem hittem el. El sem tudom mondani, mennyi mindent tanultam az általa játszott karaktereken keresztül, hála a hiteles játékának, és a karakteréhez tökéletesen illő Mikó István hangjának. Úgy néz ki új filmben már nem látom Őt, ami mélységesen elszomorít, mert nagyon szerettem.

 


Robin Williams (1951-2014)

De!!  Így is rengeteget tanultam Tőle és a karaktereitől, összegyűjtöttem egy pár üzenetet a kedvenc filmjeimből, ami szinte részemmé vált az elmúlt években.


1. A 200 éves ember:

"Annak ismerjenek el, ami és aki vagyok, se több, se kevesebb."

 

2. Patch Adams

"Tanulni fogok, hogy segítsek az embereknek."


3. Good Will Hunting

"Nem vagy tökéletes pajtás, de megnyugtatlak, az a lány az sem tökéletes. A kérdés az, hogy egymásnak tökéletesek vagytok-e. Erről szól az egész, ez a bizalom alapja."

4. Holt költők társasága

"Éljetek a mának fiúk, használjátok ki az életet."

 

5. Jó reggelt Vietnám!

"I feel good"

 

Összegezve, amit magamévá tettem, megtanultam, s jellemem részévé vált:
Sokkal inkább hajt, hogy méltóságteljes életet éljek, igazat és őszintét, mint sem maga a dicsőség. Sem több sem kevesebb nem akarok lenni az emberek szemében, mint az ember aki vagyok. A tettek számítanak csak. Ezért ragadom meg az alkalmat mindig, hogy fejlődhessek, mert úgy gondolom, hogy az emberi lét valahol arról is szól, hogy a sok dolgot, amit megtanultál, jóra használd, s add tovább, ha van lehetőséged. De persze tisztában vagyok vele, mindegy milyen jó ember vagy, s hogy esetlegesen a világot is sikerül jobbá tenned kicsit, teljes az ember csak "A" társad mellett lehetsz. Mert a sikerhez, a jótettekhez esténként nehéz odabújni. Légy bármennyire is talpra esett és boldog egyedül, csak egy bizonyos valaki mellett tudsz kiteljesedni igazán. Valaki mellett, akiben bízni tudsz, aki támogat, és akivel együtt mentek az úton. Együtt tudtok élni. De nem a múltban, hanem a jövőre gondolva a mában. Mert az az egyetlen nap a héten, amikor képes vagy változtatni, képes vagy tenni.
Persze az egészhez hozzátartozik, hogy nem lesz mindig minden szép és jó az életben. De az is biztos, hogy csak rajtad múlik, hogy milyen hangosan énekled: "I feel good."

Robin Williams mindig meg tudott nevettetni, de mellette mindig sikerült elgondolkodtatnia is.

Szóval Mr. Williams, elmondhatatlanul hálás vagyok Önnek. Sajnálom, hogy már nem lesz alkalmunk meginni egy jó rosé fröccsöt. De remélem ahol most vagy, ott hangosan szól a fenti szám és szívből énekled! Nyugodj békében!

A bejegyzés trackback címe:

https://gismo8.blog.hu/api/trackback/id/tr1006602467

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása