Gismo, a hős szörnyecske

Volt egyszer...a korrektség

2015. január 30. - Gismo8



Ha a világon a korrektség és a tisztesség divat lenne, és azt követnénk, mennyivel lenne más ez a világ, mit gondolsz?
Nagyon szeretem a korrekt embereket, és tudod az a jó, hogy a korrektség tanulható dolog. Azt szeretném, ha mindannyian eltanulnánk ezt a viselkedési formát/magatartást azoktól, akik már jók ebben. Én is törekszem rá.

Képzeljétek el, hogy van egy hangulatos kis kávézó Debrecenben. Tavaly év végén nyitott, én ebből a 4024-es cikkből értesültem a nyitásról. A cikkben arról írtak, hogy a tulaj Budapestről költözött Debrecenbe, hogy belevágjon saját vállalkozásába.
Miért?
Egy lány miatt…a szerelme miatt.

"A helyet egy Attila nevű srác csinálja, aki eredetileg pesti, de a menyasszonya debreceni. Sokáig a fővárosban éltek, de mivel a lány nagyon hazavágyott, úgy döntöttek, hogy inkább ideköltöznek. " 4024.hu

S bumm, így lett a Volt egyszer.




A kávézó logója


Tudod, szomorúan tapasztalom, hogy az emberek túl könnyedén adják fel a kapcsolataikat, nehezen vállalnak áldozatot a másikért, persze elvárásaik a másikkal szemben ritkán vannak szinkronban a saját vállalásaikkal. Ezért is figyeltem fel erre a kis történetre, és arra gondoltam, hogy ez egy meseszerű kezdete lehet valami nagyon jó dolognak. Képek alapján szimpi volt a hely, olyasmi, amilyet még Debrecenben nem láttam.  Kíváncsi voltam milyen, és kíváncsi voltam Attilára is, mert kicsit magaménak éreztem a sztorit. (Én is sok mindenre képes vagyok azért, akit szeretek)

Szóval elmentem.  Attila barátságos, nagyon figyel arra, hogy aki betér hozzá, jól érezze magát és kikapcsoljon. Röviden: nagyon érti ezt a „vendéglátós” dolgot. Szívügye ez a kávézó és tényleg érződik minden mozdulatán, hogy szinte gyermekeként kezeli. A lényeg: visszatérő vendég lettem. A választékról meg a kávéról nem írok, minden finom, tényleg, de itt most nem ez a lényeg.

Történt egy nap, hogy reggel a következő üzenet fogadott Facebookon:

capture.JPG

Az üzenetet megelőző este egy kedves barátommal kávéztunk együtt, de neki épp kigyűlt a kuponja, s így az Ő kávéja ingyen lett volna, ám távozásnál Attila véletlenül beszámolta azt is, amikor fizettem.

Érted a lényeget? Én észre se vettem volna, mert bamba vagyok, és valószínűleg így is, úgy is visszajáró vendég lettem volna, akkor is, ha észre veszem a gikszert. Ennek ellenére Attila rám írt másnap, és egyből két kávét ajánlott fel kárpótlásul. Igaz én egyet szerettem volna, de végül nem akartam értelmetlen vitákba bocsátkozni, gondoltam inkább jófejségből írok majd erről az egészről. Egyrészt, mert úgy gondolom Attila hozzáállása követendő példa minden vállalkozó számára, másrészt szeretném, ha az is egyértelműen látszana, hogy mi vevők/vendégek becsüljük és viszonozzuk a tisztességet és a korrektséget. Én hiszek ebben. Ezért írtam. Attila nem is tud róla. Arról sem tud, hogy egy videót is készítettem, ami azért sok munkaórába került. Nem, az az egy plusz kávé nem ér ennyit. A szellemiség, a hozzáállás, amit Atilla tanúsított viszont sokkal többet is megér.

Nem, nem az ingyen kávéra hajtok, egyszerűen meg akarom mutatni, hogy nagyon nagy az igény a korrektségre és a tisztességre. Az sem érdekel, hogy most „szóismétlem” folyamatosan ezt a két szót:korrektség, tisztesség. Azért, mert ezeknek a szavaknak nem szabad feledésbe merülniük. Nem szabad mítoszként kezelnünk. Életre kell hívnunk őket.  Meg kell ragadnunk minden jó példát, és megmutatni, hogy igen is él még ez a fajta hozzáállás. Csak így lehet jó irányba terelni a dolgokat.Ne úgy beszéljünk a korrektségről és a tisztességről, hogy „volt egyszer…”, a jelenben ugyanis nagyon nagy szükség van rájuk!
Attila! Mint Debreceni Hős, hőssé nyilvánítalak, mert jó példát mutatsz, és ezt mindenki nevében köszönöm Neked! Fogadd szeretettel ezt az írást, és további sok sikert kívánok az alábbi videóval  a Volt egyszerhez... emellé pedig egy boldog életet kedveseddel Debrecenben! Jó, hogy itt vagytok! Pacsi! :)

 



:)

A bejegyzés trackback címe:

https://gismo8.blog.hu/api/trackback/id/tr327124745

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása